Na kaj pomislite, ko slišite "SEP Mokronog"?

Na odbojkaški klub SEP? Na SEP-ove škropilnice? Na podjetje v Mokronogu, ki se ukvarja z … hm, s čem že? Koliko pravzaprav poznamo SEP? Ne ravno najbolje, kajne, kljub temu, da že par desetletij »živi« med nami in daje kruh številnim družinami  in posameznikom. Zdaj je čas, da preko vrstic Novega Cajtnga to spremenimo.

Za Sep d.o.o. lahko na kratko povemo, da gre za proizvodno podjetje za izdelavo komponent iz plastičnih mas s tehnologijo brizganja in pihanja. Njihovi izdelki se pojavljajo v avtomobilski industriji (pralna tehnika, zračniki za prezračevanje in klimatizacijo), industriji bele tehnike (posode, vezne cevi) in široki potrošnji.

 

Od treh zaposlenih do treh podjetij

Zgodovina podjetja se prične v letu 1995, ko so za Revoz začeli izdelovati posode za pranje stekel za takrat še zelo popularen in cenjen Renault 5. Istega leta je bil opravljen tudi nakup prvega pihalnega stroja. Leta 1998 so dokupili tri brizgalne stroje, leta 2000 pa pričeli z izdelovanjem šob za razpršitev vode na stekla vozil. Tri leta kasneje so pričeli z izdelovanjem napeljav za razvod tekočine za pranje stekel, leta 2006 pa so se preselili v novo tovarno v Mokronogu, dejansko iz 1.110 kvadratov na 3.000 kvadratnim metrov površine. Leto kasneje so, da bi ostali konkurenčni, na 1.000 kvadratih odprli novo tovarno v Bosni in Hercegovini, ki je bila prvotno namenjena proizvodnji napeljav za vodo. Leto kasneje so prostore v BIH povečali na 2.000 kvadratov, to podjetje pa dandanes predstavlja kar 33% delež celotne prodaje.

Zaradi potreb rastočega ruskega trga in vzpostavitve lastnega laboratorija so leta 2012 povečali zmogljivosti svoje tovarne v Rusiji (Togliatti). Leta 2014 so osvojili nove tehnologije (termično varjenje plastike, nabrizgavanje), lani pa so svoje prostore v Mokronogu še povečali in se sedaj razprostirajo na kar 4.600 kvadratnih metrih. Napredek oz razvoj SEP-a je torej več kot opazen, uspešnost njihovega poslovanja pa dokazujejo številne nagrade in priznanja ter srebrno in bronasto odličje med Gazelami Dolenjsko-posavske regije.

»V 20-ih letih poslovanja smo se iz enega podjetja s tremi zaposlenimi in enim izdelkom razvili v skupino treh podjetij, ki deluje na treh lokacijah, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Rusiji, v kolektiv s skupaj 230-mi člani ter z več kot 15 mio evrov letnih prihodkov«, v nekaj besedah svoj velik in hiter razvoj opišejo v SEP-u, glede svoje ponudbe pa kratko povedo, da lahko s certifikatoma ISO 9001 in ISO//TS 16949 po vseh merilih pokrivajo različne potrebe proizvajalcev avtomobilov, proizvajalcev bele tehnike in kupcem široke potrošnje. Podjetje SEP d.o.o. kar 83% izdelkov izvozi, 18 % pa izdeluje za domači trg.

»V 20-ih letih poslovanja smo se iz enega podjetja s tremi zaposlenimi in enim izdelkom razvili v skupino treh podjetij, ki deluje na treh lokacijah, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Rusiji, v kolektiv s skupaj 230-mi člani ter z več kot 15 mio evrov letnih prihodkov«, v nekaj besedah svoj velik in hiter razvoj opišejo v SEP-u. Na sliki direktor Edmund Pal. (Foto: Dnevnik.si)

 

Deli za avtomobile, nam najbolj znana je SEP-ova škropilnica

Ker je podjetje vseskozi svoje izdelke izdelovalo zelo kakovostno in konkurenčno ter tako pridobilo zaupanje avtomobilskih proizvajalcev, je pri nekaterih podjetjih pridobilo celo status neposrednega dobavitelja do končnih kupcev. Če vozite katero od vozil Renault, Volkswagen, BMW, Mini, Ford, Volvo, Nissan, Jaguar, Peugeot, Citroen, Fiat, Land Rover, Lada, Kia, Toyota, potem ste tudi vi kupec SEP-ovih izdelkov. Gospodinje se boste od sedaj na SEP tudi večkrat spomnile, saj se njihovi izdelki »skrivajo« tudi v beli tehniki blagovne znamke Gorenje, v SEP-u pa sodelujejo pa tudi pri izdelavi medicinskih pripomočkih Invacare. Domačinom oz slehernemu posamezniku pa je verjetno najbolj znana SEP-ova škropilnica, multifunkcionalna, nahrbtna akumulatorska tlačna škropilnica Agronomic, nova ekološka naprava, namenjena za različna opravila, kot je poljedelstvo, vinogradništvo, vrtnarstvo, cvetličarstvo, sadjarstvo, ali pa prehrambena industrija in hladilnice za dezinfekcijo, veterinarstvo (dezinficiranje) ali pa za hišno uporabo (zalivanje, dezinfekcijo, itd). Avtomobilska industrija predstavlja 94% SEP-ove proizvodnje, ostali proizvodi pa preostalih 6%.

 

Rusija še ne dela plusa, a prihaja nov izziv …

V Rusiji je SEP tudi na pobudo Renaulta, leta 2013 ustanovil podjetje SEPRUS, ki izdeluje posode za pranje stekel in zračno tehniko, vendar podjetje zaradi razmer v Rusiji in padanja rublja ne more zaživeti. Trenutno v tovarni deluje šest strojev z 20 zaposlenimi, a bo podjetje vsaj še letos poslovalo z izgubo. Direktor SEP-a Edmund Pal pa verjame, da kriza v Rusiji skupaj z embargom ne bo večna in si boljše poslovanje obeta že prihodnje leto. »Prvi posel smo sklenili leta 2014. Letos bomo še potrpežljivi. Umaknili se ne bomo. Dejstvo je, da je tukaj za nas malo konkurence in velik potencial za dobavitelje, ki ga želimo izkoristiti.«

SEP pa je pred pol leta sklenil prvi dogovor o vgradnji izdelkov po novi tehnologiji pihanja. Tako naj bi z njihovo tehnologijo prihodnja leta med drugim hladili tudi Volkswagnove motorje, Edmund Pal, ki vodi podjetje zadnjih 10 let, pa verjame, da bo podjetje prihodnja leta raslo stabilno z najmanj 3-odstotno rastjo. »Tako bo do leta 2020, saj imamo do tedaj podpisane pogodbe. Če ne bomo uvajali novih tehnologij, bo rast zmerna. Če prodremo z novimi izdelki, bo občutnejša. Verjamem v naš razvojni potencial in inovativnost. Majhnih korakov pri rasti prihodkov na našem področju ni. Projekti so veliki in ko stečejo, se to pozna tudi na prihodkih. Pomemben korak k rasti prihodkov je bil tudi naš samostojni vstop na trg leta 2013, saj nas do leta 2012 na trgu pod lastno blagovno znamko skorajda ni bilo.«

 

Stavijo na kakovost, cilji visoki

SEP-ovci zase pravijo, da jih odlikuje kakovost, fleksibilnost in tehnološka dovršenost, ponosni pa so na svojo prilagodljivost, kratek odzivni čas, kratke dobavne roke, stalne izboljšave, oseben odnos s strankami, ne nazadnje pa tudi 20-letne izkušnje. Pri tem ne pozabijo poudariti na optimalno razmerje med kakovostjo in ceno.
Zadovoljstvo v podjetju je temelj za zadovoljstvo kupcev, zato pri tem v SEP-u posvečajo posebno pozornost. Upoštevajo tudi, ali pa predvsem, varnost proizvodov in skrb za zmanjšanje potencialnih tveganj za zaposlene ter upoštevajo veljavno zakonodajo, saj se zavedajo, da mora biti odnos do znanja in ljudi v podjetju pred skrbjo za učinke in predstavlja ključ do uspeha skozi zgoraj navedene cilje.

Vsako resno podjetje ima neko svojo vizijo, seveda tudi SEP. Postati želijo razvojni dobavitelj ter prisluhniti kupcem, jim ponuditi kakovosten proizvod, vse od idejne zasnove do serijske proizvodnje. Ali na kratko – postati želijo snovalec pralnih sistemov v vozilih na evropskem trgu. »Z umirjeno rastjo tehnične veje proizvodnje, povečanjem lastne udeležbe na novih projektih in povečanjem deleža proizvodnje za druge kupce, lažje dosegamo poslovne cilje«, še povedo v SEP-u.

Podjetje SEP d.o.o. je od leta 2012 v celoti v lasti Franca Freliha, ki ima sicer v lasti 49% podjetja, 51% pa je v lasti njegovega podjetja Plasta.

 

VIR: http://www.cajtng.com/na-kaj-pomislite-ko-slisite-sep-mokronog/ (8.7.2016)

POVEČANJE TOVARNE 2015

Z namenom širitve in rasti proizvodnje v prihodnjih letih, smo zaključili z gradnjo povečanja tovarne. Tako smo pridobili dodatnih 1600 m2.